Sunday 10 July 2011

Bilder ifrån förr

Jag verkligen älskar gamla foton. Det är något så facinerande över dem - och visst är de alltid vackrare än dagens bilder! Nyligen har jag tittat igenom gamla bilder ifrån morfars släkt. Här kommer ett urval:
Ett foto från runt 1907 på min morfars mormor Tekla. Väldigt Madicken!
Här är Tekla igen, med sina systrar, några år senare. Tekla är den som står upp till vänster.
Tekla med sin make Artur och barn Ester och Erland. Ester är min gammelfarmor.
Ester med make Bertil och min morfar!

Morfar. En exakt kopia av min morbror som liten.

Det är kortet visste morfar inte vad det var för några. Men jag tycker att det ser ut som kalas hemma hos Emil i Lönneberga!

Dessa gamla kort får mig också att inse hur fruktansvärt fort tiden bara rusar på. Utan hänsyn till människors önskan att den bara skall stanna upp ibland - om än bara för ett ögonblick.
/x.

No comments:

Post a Comment