Tuesday 1 March 2011

Primark

Jag har aldrig varit mycket för Primark. Tycker att affären är alldeles full med folk, tycker det är alldeles för billigt och alltför ofta ser kläderna billiga ut, eller så köper man bara för att det är billigt.
Men så såg jag den här klänningen i en bilaga till Sunday Times för några veckor sedan. Kan det vara Prada? Louis Vuitton? Jag letade febrilt efter ett pris och tänkte samtidigt att jag kommer definitivt vara beredd att lägga en och annan krona på den här riviera-klänningen - som är det ord jag bäst tycker beskriver den.
Gissa om jag blev förvånad när jag såg att den kom ifrån Primark och kostade £17!
Jag rev ur bilden och gick till affären samma dag. Såklart var klänningen slutsåld. Det var den även i Eastbourne (jajemen, samtidigt som jag besökte Eastbourne med jobbet, så passade jag på att ge Primark ett besök.) Ingen lycka alltså. Det fick bli påEbay jag fick klicka hem denna ultimata sommarklänning för £27, det är det absolut värt! Kan tillägga att klänningen är helt i bomull och helfodrad med döld dragkedja och knapp i nacken. Nu väntar jag bara på våren..


No comments:

Post a Comment